VIVAMAX Blog

​Nyaralás alatt is figyeljünk magunkra!

2017.06.29Szerző: VIVAMAX

Tippek, hogyan figyeljünk oda

Nyaralás alatt is figyeljünk magunkra!

Nyaralás alatt sokszor korlátok nélkül eszünk-iszunk azzal nyugtatva lelkiismeretünket, hogy egy évben egyszer nyaralunk... J

Ebben van is valami, de én most segítek, hogy idén ne 5 kiló plusszal gyere haza a nyaralásból, hogy utána meg lelkiismeret furdalásod legyen hónapokon keresztül.

Véleményem szerint fontos az arany középút.

Nem kell megvonnod magadtól a finomságokat, csak okosan kell csinálni.

Én is nyaralok idén a családdal, de ezekre mindenképpen odafigyelek:

  • 1.)Nagyon nagy népszerűségnek örvend nyáron a limonádé. Sajnos az isteni finom szomjoltó italok tele vannak cukorsziruppal. Kérj cukormentes változatot, vagy legalább fél adag cukorsziruppal! És meglátod, még a szomjadat is jobban oltja majd! J
  • Szomjoltásra legjobb megoldás persze továbbra is a víz: fogyassz naponta legalább 2 litert!
  • 2.)Az étkezéseknél figyelj oda, hogy fél adagot is lehet kérni, vagy pedig köretként NE sült krumplit kérj, hanem rizst/friss zöldséget/párolt zöldséget!
  • 3.)Nem maradhat el nyáron a FAGYI!!! Én már nem tölcsérbe kérem, hanem pohárba, továbbá nagyon finomak a cukormentes változatok is! J Válassz olyan fagyizót, ahol elérhetőek a cukormentes fagyik!
  • Ha nem tudsz ellenállni, nem kell, de bőven elég lehet 1-2 gombóc és naponta csak egyszer.
  • 4.)Fogyassz friss, magyar idénygyümölcsöket a főétkezések között (cseresznye, meggy, dinnye, málna, áfonya..) Fontos, hogy magyar legyen, mert ezeknek a kevesebb szállítás/raktározás miatt magasabb lehet a vitamintartalma és kevesebb káros anyaggal is lehetnek kezelve.
  • 5.)Mozgás! Na ez a legnehezebb a nyári melegekben! Autó helyett sétálj, kerékpározz.
  • Lift helyett lépcsőzz! Menj vízibiciklizni, úszni! Esténként pedig, vagy ha korán kelő vagy, ott a futás lehetősége, hiszen a hőmérséklet ilyenkor a legoptimálisabb.
  • Magamon látom, hogy minden csak fejben dől el!!!
  • Kisfiam délutáni alvásai alatt tudok leginkább mozogni. Szívbaj nélkül nekiindulok futni vagy éppen a kertben, az árnyékot adó fák alatt edzek. Ehhez nem feltétlenül kellenek eszközök, legjobbak a saját testsúlyos edzések: karhajlítások, kitörések, guggolások, hasizom gyakorlatok)
  • Mondjuk, a futást csak azért tudom napközben a nagy melegben megoldani, mert balatonföldvári kerékpárutat hosszú kilométereken keresztül árnyék övezi. A melegben edzés/futás közben is gondoskodni kell a megfelelő folyadékpótlásról: ne hagyd otthon a vizespalackot, vagy nézd meg, hogy útközben milyen frissítési lehetőségeid vannak.
  • 6.)És ami a legfontosabb!!! Megfelelő napvédelemről, fejfedőről se feledkezz meg!

Vigyázzatok magatokra, vigyázzatok gyermekeitekre, egymásra!

Aludjatok sokat, pihenjetek! J

Szép nyarat Mindenkinek!