Vivaldi Kft. állásfoglalása
GYVH20 ultrahangos párásító visszahívásával kapcsolatban
Kedves Vivamax Vásárló!
Az elmúlt napokban sokan kérdezték, mi történik a termék körül, illetve hogy a jelenlegi helyzetben mi a teendőjük. Cégünk (egyelőre a tények pontos ismerete nélkül, csupán részinformációk alapján) az alábbi állásfoglalást teszi a GYVH20-as párásító indirekt módon történő visszahívásával kapcsolatban.
1. Termékadatok:
- Terméknév: Ultrahangos párásító (kék)
- Cikkszám: GYVH20
- Márka: Vivamax
2. A jelenlegi helyzetben az alábbiakat kérjük vásárlóinktól:
A hatósággal jelenleg levelezésben állunk és keressük a lehetőségét annak, hogy elmondhassuk érveinket (van konkrét megoldási javaslatunk is a problémára). A hatósági eljárás várhatóan pár héten belül lefolytatásra kerül és bízunk benne, hogy ennek lezárultával kedvező hírekkel tudunk szolgálni!
A lenti véleményünktől függetlenül, a Vivaldi Kft. által mindig is kiemelten kezelt felelős forgalmazói magatartásra tekintettel a GYVH20 cikkszámú párásító készüléket visszahívjuk. Kérjük Önt, hogy a vásárlást igazoló blokkal fáradjon be a vásárlás helyére, (vagy amennyiben webáruházban vette, vegye fel a kapcsolatot az áruház üzemeltetőjével) ahol a terméket értékesítő üzlet vissza fogja fizetni Önnek a vételárat!
Amennyiben már nem rendelkezik blokkal, kérjük, közvetlenül vegye fel a kapcsolatot cégünkkel az info@vivamax.hu címen és ez esetben mi utaljuk vissza a viszonteladóink által leggyakrabban alkalmazott vételárát (9.990 Ft).
3. A tények:
- Az internetes sajtóból értesültünk arról, hogy a hatóság a termék magyarországi visszahívását kezdeményezte. A Vivaldi Kft. (mint a termék importőre és forgalmazója) még semmilyen hivatalos tájékoztatást nem kapott a hatóságtól, ami arra kötelezne bennünket, hogy visszahívjuk a terméket.
- A GYVH20-as párásítót minden bizonnyal egy olyan, új EU-s szabvány módosítás alapján tervezik kivonni a forgalomból, amely rendelet magyar nyelven nem elérhető. A rendeletről a forgalmazóknak nem volt tudomása, az nem elérhető ingyenes adatbázisokban. Az angolnyelvű szabványra csak azt követően találtunk rá (illetve vásároltuk meg, hogy egyáltalán el tudjuk olvasni), miután értesültünk a vizsgálat tényéről.
- Termékünk fogyasztóvédelmi vizsgálatakor a hatóság minden bizonnyal úgy ítélhette meg, hogy a párásító víztartályában (a használati útmutatóban részletesen leírt tisztítási folyamat be nem tartása esetén) bizonyos esetekben elszaporodhatnak egyes, az egészségre káros mikroorganizmusok.
- A terméket hosszú évek óta forgalmazzuk és eddig soha, semmilyen probléma nem merült fel vele kapcsolatban. Főleg nem olyan egészségügyi problémák, ami az interneten talált anyagokban szerepel.
- A Vivaldi Kft. és a Vivamax márka elkötelezett a magas minőségű egészségmegőrző termékek forgalmazása mellett. Termékeink a gyártás előtt szigorú minőségbiztosítási eljáráson mennek keresztül annak érdekében, hogy ne merülhessenek fel hasonló problémák. A Vivamax termékek az összes, műszaki cikkek esetén szükséges forgalomba hozatali dokumentációval (CE és ROHS) rendelkeznek.
- Mindezek ellenére cégünk az esetleges későbbi problémák elkerülése érdekében vállalja a készülék vásárlóktól történő visszavételét. Nagyon bízunk ugyanakkor abban, hogy a visszahívás csak átmeneti és a hatósággal együtt gondolkodva találunk megoldást a problémára!
4. Álláspontunk:
- Sajnálatosnak és érthetetlennek tartjuk, hogy termékeink visszahívásáról internetes forrásokból, vásárlóinktól és viszonteladóinktól kell értesüljünk.
- Szintén sajnálatosnak tartjuk, hogy az „ítélethirdetés” előtt nem kapunk lehetőséget a „védekezésre”. Pedig lenne megoldásunk az említett problémára és természetesen vállalnánk is ennek költségét azért, hogy meg tudjunk felelni az eddig „láthatatlan”, új szabálynak.
- Szomorú, hogy 2021-ben ilyen kiszámíthatatlan piaci környezetben kell dolgoznunk. Cégünk mindig jogkövető módon járt el, minden esetben megtettünk minden tőlünk telhetőt annak érdekében, hogy az ilyen és ehhez hasonló helyzeteket elkerülhessük.
- Szeretnénk hangsúlyozni, hogy azt a tényt nem vitatjuk, hogy a készülék nem felel meg az új, általunk eddig nem ismert EU-s szabványnak. Ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy a megfelelő higiénés előírások be nem tartása esetén a mikroorganizmusok elszaporodásának esélye számos terméknél (és élethelyzetben) fennállhat, ennek felelőssége normális esetben nem terhelheti a gyártót!
(talán furcsa lesz a példa, de a 3 napra a konyhapulton felejtett pörköltet egy háziasszony sem adná a gyermekének, mint ahogy a hetekig nem használt párásítóban álló, lassan megposhadó vizet sem kezdené el senki újra párologtatni vízcsere és tisztítás nélkül a gyerekszobában)
Ezért, illetve ennek elkerülése érdekében is fontos a részletes, magyar nyelvű használati útmutató, ami felhívja a figyelmet az esetleges kockázatokra és tennivalókra. A Vivamax termékek használati útmutatói áttanulmányozása után minden vásárló megfelelő képet kaphat a választott termékről, így az esetleges problémák valószínűsége minimalizálható.
- A Vivamax termékeket elkészülés után a gyártás helyén egy független, erre szakosodott céggel bevizsgáltatjuk annak érdekében, hogy termékeinkkel ne legyenek nem várt műszaki problémák. A Vivamax termékek túlnyomó részére a jogszabályi kötelezettségeinken felül további 1-2 év garanciát is vállalunk, hisz mi bízunk a termékeink minőségében!
- A termékvisszahívás cégünknek az óriási presztízsveszteség mellett óriási anyagi kárt is okozott: mivel most kezdődik a párásító szezon, hatalmas készlettel rendelkezünk, melynek beszerzési ára többmillió forint.
- Úgy gondoljuk, hogy a hatósággal közösen találhatnánk olyan megoldást, ami mindenki számára megfelelő.
Pl. ha időben értesülünk az új helyzetről, gondoskodtunk volna a készülék (az új szabályra való) felkészítéséről. Hangsúlyozzuk, ezt most is, 3-4 hét alatt meg tudnánk tenni, ha erre lehetőséget kapunk.
Vivaldi Kft., 2021. október