Akár 24-48 órás kiszállítás készletről!
15 000 Ft felett ingyenes kiszállítás!
Mintaboltjainkban kipróbálhatja termékeinket!
Kosaram
15.000 Ft felett ingyenes kiszállítás akár 24-48 órán belül!

Termékeinket mintaboltjainkban ki is próbálhatja!

Blog

Vírus idején mekkora a javasolt távolság sportolás közben?

Sokak számára cseng ismerősen az 1,5 méteres, vagy legújabb iránymutatás szerint 2 méteres távolságtartás más személyektől annak érdekében, hogy elkerüljük az esetleges vírusfertőzést. Itt fontos megjegyeznünk, hogy ez szélcsendes időben és álló személyekre vonatkozik, azonban felmerülhet a kérdés, hogy mi a helyzet a különböző sportokat gyakorlókkal, rájuk pontosan milyen iránymutatás vonatkozik?

Miért van szükség egyáltalán távolságtartásra?

Mivel az egyik személy által kilélegzett részecskék áramlásuk során elérhetik a másik személyt, aki a kilélegzett részecskék irányában halad, a részecskék elkerülése érdekében szükséges bizonyos nagyságú távolságot tartani. A mozgás pedig egyértelműen befolyásolja a két személy közötti ideális távolságot. Járvány idején az első legfontosabb szabály az, hogy igyekezzünk ne egymás előtt/mögött futni, kerékpározni vagy bármilyen más dinamikus sporttevékenységet végezni.

Milyen esetekben elegendő a javasolt 1,5-2 méteres távolságtartás és mely esetekben szükséges ennek növelése?

Az alaptávolság abban az esetben elegendő, ha két személy egymás felé fordulva és egyhelyben áll. Előfordulhat olyan eset amikor futás, kerékpározás során is elegendő az 1,5-2 méteres távolság, amennyiben megközelítőleg szélcsend van és a sportolók egymás mellett vagy lépcsőzetes vonalban végzik tevékenységüket. Azonban ez a távolság jelentősen megnőhet, ha a sportolók egymás mögött haladnak, amivel így bekerülnek az előttük haladó kilélegzett részecskéinek áramlási vonalába, mely esetben már a következő javasolt távolságokról beszélünk:

  • Gyors tempójú gyaloglás (4km/h) esetén a javasolt távolság: 5 méter
  • Gyors tempójú futás (14,4km/h esetén a javasolt távolság: 10 méter
  • Gyors tempójú kerékpározás (30km/h) esetén a javasolt távolság: 20 méter

Tehát a javasolt távolság a hátul haladó személy sebességének emelkedése esetén folyamatosan nő. Fontos leszögezni, hogy a javasolt alaptávolságtól nagyobb tartása csak azokban az esetekben javasolt, ha két személy egymás mögött halad és a hátsó személy az előtte haladó kilélegzett részecskéinek áramlási vonalában mozog.

Mire figyeljünk még oda a fentieken felül?

Erősebb keresztszél esetén továbbra is fennáll az az alapszabály, hogy ne álljunk a kilélegzett részecskék áramlási vonalába, tehát ne sétáljunk/fussunk/kerékpározzunk az előttünk haladóhoz viszonyítva azon az oldalon, amerre a szél fúj. Legyünk tekintettel másokra is, tehát amikor megelőzünk egy személyt, szintén ügyeljünk arra, hogy csak akkor soroljunk vissza elé, amennyiben már elértük a fentiekben meghatározott távolságokat. (5 méter sétáló, 10 méter futó, és 20 méter kerékpározó személy esetében)

Vajon jobb lenne, ha inkább kerülnénk a kinti edzésformákat?

Semmiképpen. A tanulmány szerzői éppen a megfelelő keretek kialakítása miatt publikálták a szükséges távolságokat, azonban kifejezetten egyetértenek azzal, hogy a jelenlegi nehéz helyzetben még nagyobb hangsúlyt kell mentális és szellemi egészségünk megőrzésére fektetni. Ehhez pedig jelentősen hozzájárulnak a kültéri sportok is, így a futás, séta és kerékpározás. Csupán azt tartsuk szem előtt, hogy ezt a lehető legbiztonságosabban és másik egészségének megóvásával végezzük.

Egészsége érdekében fontos továbbá, hogy lakókörnyezetében is tiszta levegőt lélegezzen be. Ebben lehet hasznos segítőtárs a Winix Zero termékcsalád!

Forrás: https://medium.com/@jurgenthoelen/why-in-times-of-covid-19-you-should-not-walk-run-bike-close-behind-each-other-follow-up-with-q-a-ca44e12cc54d

Kapcsolódó termékcsoportok

Hozzászólások

Hozzászólok
Hozzászólás írása
 
 
20
2020.08.15. 21:10:19
Ez már tetszik neked
20
20
2020.08.15. 21:10:17
Ez már tetszik neked
20