Kiszállítás készletről akár 24-48 órán belül!
15 000 Ft felett ingyenes kiszállítás!
Mintaboltjainkban kipróbálhatja termékeinket!
Kosaram
15.000 Ft felett ingyenes kiszállítás akár 24-48 órán belül!

Termékeinket mintaboltjainkban ki is próbálhatja!

Blog

10+1 tipp a Vivamaxtól, hogy ősszel is egészséges legyen!

1. Párásítsunk!

A fűtési szezon kezdetétől ügyeljünk fokozottan a párásításra, mivel a száraz levegő kiszárítja a nyálkahártyákat, a kiszáradt nyálkahártya pedig remek táptalajt biztosít a baktériumok és vírusok számára, így nagyobb eséllyel betegedhetünk meg, vagy jöhetnek elő az allergiás tünetek is. Ebben segítőtársaink lehetnek a párásító készülékek, amelyek közül már olyan modellek is elérhetők, amelyek nem csak a megelőzésben játszanak szerepet, hanem – ha megtörtént a baj- a tünetek kezelésében, csillapításában is (pl. a Salvus gyógyvízzel használható készülékek).

2. Pótoljuk a D-vitamint!

Amellett, hogy ősszel és télen is kevesebb a napsütéses órák száma, az időnk nagy részét zárt térben, a lakásban vagy az irodában töltjük. Ennek köszönhetően a szervezet D-vitamin szintje drasztikusan lecsökken. Sokféleképpen tehetünk ez ellen: próbáljunk, amennyi időt csak lehet, a szabadban tölteni, szedhetünk vitamint tabletta formájában, valamint fogyaszthatunk D-vitaminban gazdag élelmiszereket, így elkerülhető a csontritkulás és a magas vérnyomás ellen is tehetünk.

3. Irány a szabadlevegő!

Habár ősszel és télen is kicsit több időt vesz igénybe, mire rétegesen és melegen felöltözünk, mégis azt javasoljuk, hogy menjünk a szabadba, mert a kinti mozgás segít erősíteni az immunrendszert, és a hidegben a baktériumok és a vírusok terjedése is lelassul.

4. Ne feledkezzünk meg a kézmosásról, fertőtlenítésről!

A kézmosással rengeteg megbetegedés kialakulását meg tudjuk előzni. A fertőző betegségek csaknem 80 százaléka közvetlen érintkezés útján terjed. A külső környezettel közvetlenül érintkezésbe kerülő bőrfelszínek közül a kéz tekinthető a legszennyezettebbnek, gyakran a legfertőzőbbnek. Ezért a gyakori, alapos szappanos kézmosás a fertőzések megelőzésének egyik legegyszerűbb módja. Hasznos lehet, ha van nálunk kézfertőtlenítő is, amikor úton vagyunk, és lehetőleg olyan, amely magas az alkoholtartalmú (minimum 69%). Ezeken felül újdonságnak számítanak, de egyre inkább elterjedtek az UV fényes fertőtlenítő készülékek, amelyekkel a bőr legnagyobb szennyező forrásait: a kulcsokat, pénzt, kilincset és telefont is semlegesítetjük.

5. Mozogjunk rendszeresen!

Az átmeneti időszakok, így a tavasz és az ősz a legkedvezőbb az időjárást tekintve a szabadtéri mozgásformákhoz, mivel nincs túl hideg, de túl meleg sem. Fontos szempont még, hogy aki a testét edzi, annak jóval kevesebb esélye van a betegségekre, beleértve a megfázást is.

6. Aludjunk jól és eleget!

Bizonyított tény, hogy az elegendő alvás hiánya elhízáshoz vezet, gyengíti az immunrendszerünket, és fokozza a kortizol (stresszhormon) termelését is. Az alvás a feltöltődés és regeneráció miatt fontos a testnek, az agynak, az immunrendszernek, a sejteknek, nem utolsó sorban pedig a léleknek. Nagyon fontos, hogy ha nem alszunk eleget, az immunrendszer nem tud hatékonyan működni, ezáltal pedig érzékenyebbek leszünk a fertőző betegségekre is. A minőségi alvásban nagy segítség lehet a szoba megfelelő, a nappalitól kicsit alacsonyabb hőmérséklete, egy jól kiválasztott és kényelmes matrac, továbbá a test anatómiájához egyedileg igazodó memóriahabos párna.

7. Méregtelenítsünk!

A méregtelenítés évente legalább két alkalommal erősen ajánlott. Az egyik időpont a tavasz, amikor a téli időszakban lerakódott mérgektől szabadulhatunk meg és frissíthetjük fel szervezetünket a kúra során. Ugyanilyen fontos az őszi méregtelenítés, melynek célja elsősorban a megelőzés: a toxinoktól és salakanyagoktól megszabadított bélrendszernek köszönhetően sokkal jobban hasznosulnak a tápanyagok, amelyekből a tél folyamán egyébként is kevesebb jut a szervezetünkben. A salakanyagok kitisztításában szintén jó szolgálatot tehet a szaunázás is, amely mindig üdítően hat a hidegebb időben.

8. Használjuk az aromaterápiát!

Az őszi immunerősítést illóolajokkal is segíthetjük: az aromaterápia nagy előnye, hogy az illóolaj komponensei képesek a bőrön át felszívódva a nyirokrendszeren és a hajszálereken keresztül a véráramba jutva a szervezetünk egészében kifejteni hatásukat.

Az illóolajok közül a következőket párologtathatjuk, készíthetünk belőlük fürdőt vagy masszázsolajat:

  • boróka
  • citrom
  • kakukkfű
  • római kamilla
  • szantálfa

Ezek az illóolajok a fehérvérsejteket stimulálják, melyek falósejtek, ezért nagyon fontos elemei az immunrendszerünknek.

9. Ügyeljünk a folyadékbevitelre!

A hidegebb időben hajlamosak vagyunk megfeledkezni a megfelelő mennyiségű folyadék bevitelére, amely ugyanolyan fontos szervezetünk számára, mint a tavaszi/nyári hónapokban. Naponta legalább 2-2,5 liter folyadék fogyasztása javasolt. Amennyiben nehezünkre esik vizet inni, kortyolgassunk el néhány bögre gyümölcs- vagy gyógynövényteát!

10. Kellemeset a hasznossal: járjunk masszázsra!

Azon felül, hogy egy kényeztető masszázs nem csak közérzetünket, hanem lelkünket is felüdíti, még keringésünkre is serkentően hat, melynek köszönhetően több oxigén és vér jut a szövetekbe, ezáltal pedig erősödik az immunrendszerünk. Ha nincs lehetőségünk vagy elegendő időnk masszőrhöz járni, már számos otthoni használatra kialakított masszázs eszköz áll rendelkezésünkre, amelyet bármikor, igény szerint használhat.

+1: Mit fogyasszunk és mit ne immunrendszerünk erősítése érdekében?

Kiváló immunrendszer támogató a sörélesztő, amely tartalmazza az összes B-vitamint, számos fehérjét és nyomelemet, továbbá együnk magas fehérjetartalmú ételeket (pl. tengeri herkentyűk, tojás, sajt), igyunk bodzalevet, amelynek magas antioxidáns tartalma szintén jó szoltálatot tehet. Mindemellett szedjünk C-vitamint és Echinaceát, azaz kasvirág kivonatot. Szintén igazi csodaszer a gyömbér is, amelyben rengeteg antioxidáns található, mely megvédi és erősíti az immunrendszert.

Ezekkel szemben mellőzük a cukrot és a magas cukortartalmú ételeket, továbbá az alkoholfogyasztást is, mivel ez utóbbi gyengítheti a fehérvérsejtek működésének hatékonyságát.

Forrás:

  • https://benu.hu/cikk/12-trukk-azoktol-akik-sohasem-betegek/
  • https://www.vitalitas-magazin.hu/belgyogyaszat/oszi-meregtelenites
  • http://www.aromamanufaktura.hu/kora-oszi_aromaterapia_az_immun_erosites_ideje_87

Hozzászólások

Hozzászólok
Hozzászólás írása
 
 
Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás.