Kiszállítás készletről akár 24-48 órán belül!
15 000 Ft felett ingyenes kiszállítás!
Mintaboltjainkban kipróbálhatja termékeinket!
Kosaram
15.000 Ft felett ingyenes kiszállítás akár 24-48 órán belül!

Termékeinket mintaboltjainkban ki is próbálhatja!

Blog

Hasznos otthoni praktikák a maszk viselésen és a kézmosáson túl

(figyelem, a cikkben leírtak nem helyettesíthetik az orvosi/kórházi kezelést)

A COVID-19 olyan influenza vírus típus, amely a levegőben terjed és nem tapad le, emiatt nagyon gyorsan és agresszívan képes fertőzni, éppen ezért kiemelt figyelmet érdemel. A vírus lényege -a korábbi megközelítésekkel ellentétben, mely szerint tüdőgyulladást okoz- hogy az erek belhártyáját támadja és sérülékennyé teszi őket. A kapilláris keringés romlása miatt a különböző szervek szövetei oxigénhiányosak lesznek (a legérzékenyebb területek: szív, tüdő, idegrendszer), és az ehhez kapcsolódó élettani folyamatok romlása következhet be.

Hogyan védekezzünk a vírus ellen?

Alapvető, hogy ügyeljünk a maszk viselésre, a kézmosásra és a fertőtlenítőszerek is hasznosak, továbbá a rendszeres szellőztetés és a távolságtartás is. A megfelelő táplálkozással és a D és C-vitamin megfelelő mennyiségű bevitelével is sokat tehetünk, napi 3000-es dózisban.

  • A szappanos kézmosáson felül ne feledkezzünk el az arcmosásról sem!
  • Fertőtlenítsük a légteret, például illóolajokkal: narancs, fahéj, szegfűszeg remek választás lehet!
  • Szintén kiváló légtér fertőtlenítő és vöröshagyma. Egy fél hagymát daraboljunk fel, tegyük egy kis tálkába és hagyjuk kint a légtérben akár egy éjszakára vagy nappalra is.

Ha már megtörtént a baj, az alábbiakra fókuszáljunk:

A táplálkozás terén otthon is előállíthatjuk az alábbi „csodaszert”: fogyasszunk alkoholba (akár pálinkába) pár napig áztatott fokhagyma levét egy kiskanállal naponta 2-3-szor, ami hasonló hatást fejt ki, mint egy nagyon erős antibiotikum.

Hogyan készítheti el?

(Használjunk: fél kg fokhagymát pépesítve, mellé fél liter alkoholt!)

Szintén igazi vitamin bomba a reszelt gyömbér mézzel és citromlével, amelyből napi néhány kanál elfogyasztása gyorsíthatja a felépülési folyamatot.

Hogyan készítheti el?

Vérhígítás: mivel a vírus az erek belhártyáját támadja, azokat szűkíti és rugalmatlanná teszi, az erek rosszul fogják lereagálni a vérnyomásváltozást, megrepedhetnek, majd elzáródhatnak. Így, ha elkaptuk a betegséget, a vérhígítás elengedhetetlen: pl. Aspirinnel vagy vérhígító injekcióval a kezelőorvos javaslata alapján.

Sok folyadék: Fogyasszunk citromos vagy narancsos teát nagyobb mennyiségben!

Értágítás: Ezt megvalósíthatjuk akár rozmaringgal, ebből teát főzhetünk, illóolaját vízbe csepegtethetjük és megihatjuk. Illetve egy ág rozmaring beáztatása vörösborba és ebből naponta egy pohár fogyasztása, illetve mágneses ágyak használata is jótékony hatást fejthet ki.

Felülfertőződés elkerüléséhez antibiotikumok használata szükséges, amelyhez előzetesen egyeztessünk kezelőorvosunkkal!

Köhögés csillapítása: Fontos, hogy a köhögést, tüsszentést ne fojtsuk el, mert ez vérnyomásnövekedéshez, hegesedéshez vezethet!

Vérnyomás és pulzus megfelelő szinten tartása: Tartsuk szem előtt, hogy ebben a helyzetben első a pihenés, szervezet nyugalomban tartása, kerüljük a sportolást és a megerőltető tevékenységeket is!

Ez abban az esetben is ez javasoljuk, ha annak ellenére, hogy elkaptuk a vírust, teljesen jól érezzük magunkat, esetleg láz és tünetmentesek vagyunk. Ekkor is mellőzük a sportot és a megerőltetést, amíg teljesen rendbe nem jövünk, mert ugyanúgy károsodhat a szervezetünk.

És végül, ha már tünetmentes és úgy érzi, teljesen felgyógyult: megoszlanak a vélemények arról, hogy mennyi idő múlva szabad újra elkezdeni a sportolást (optimális esetben is minimum 4-6 hétről hallani az első tünetek észlelésétől számítva). Ezzel kapcsolatban javasoljuk, hogy feltétlenül kérdezze meg orvosát, illetve lehetőleg csináltasson vizsgálatokat annak érdekében, hogy meggyőződhessen arról, nem maradt-e vissza valamilyen szövődmény! Sajnos az egyik leggyakoribb ilyen a szívizom gyulladás, ami rendkívül súlyos problémákat okozhat abban az esetben, ha „rádolgozunk”.

Feltétlenül várjon tehát a COVID utáni edzéssel/futással stb. mindaddig, ameddig meg nem győződött arról, hogy teljesen egészséges!

Forrás: Halas rádió – interjú Dr. Kmeth Sándorral

 

Hozzászólások

Hozzászólok
Hozzászólás írása
 
 
Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás.