Akár 24 órás kiszállítás készletről!
10 000 Ft felett ingyenes kiszállítás!
Mintaboltjainkban kipróbálhatja termékeinket!
Kosaram
10.000 Ft felett ingyenes kiszállítás akár 24 órán belül!

Termékeinket mintaboltjainkban ki is próbálhatja!

Blog

Mozogj okosan - fitness labdával!

A fitballt, vagy más néven „svájci labdát” a hatvanas években 80-90 cm átmérővel alkalmazták ortopédiai problémák kezelésében, a gyermek-ideggyógyászatban, majd a hetvenes évektől a felnőtt ortopédiában is: a nagylabda elsősorban a sérülések megelőzésének, a jó közérzet megteremtésének eszköze volt.

A kezdetben olaszországi gyártású labdát gyógytornászok használták a rehabilitációban, majd bekerült a fitnesz és az élsport világába is, hiszen mind az erőfejlesztésben, a hajlékonyság megőrzésében, mind a teljesítményfokozásban, a szenzomotoros érzékelés javításában is kitűnően használható. Napjainkban a fitballt sikerrel alkalmazzák terápiás céllal hiperaktív gyerekeknél a koncentráció javítására, kismamáknál a vajúdás és a szülés utáni regeneráció időszakában. 

A labda az ülő munkát végzők körében is népszerű, hiszen dinamikus ülést biztosít, így használatával megőrizhetjük a gerincet felépítő csigolyák közötti kisízületek és a csigolyák közti porckorongok egészségét. Ahogyan például az irodában egy tárgy után nyúlunk a labdán ülve, a fejünk, a törzsünk és a csigolyaoszlopunk is elmozdul az egyensúlyi helyzet megtartása érdekében, munkára fogva a mélyizmokat.

A dinamikus ülés során nemcsak a porckorongokat ért pumpáló mozgás tehermentesíti a gerincet, hanem a szövetek jobb vérellátása is javul, megakadályozva a fasciarétegek letapadását. A labdán ülés állandó ingert jelent az idegrendszer számára is, így szellemi frissességünket is hosszabb ideig megőrizhetjük, ha óriáslabdán dolgozunk.

A fitball a teljes test használatát igényli. Eszközünk segítségével egyensúlyban tartjuk a felületes izmokat a mélyizmokkal, erősítjük a core-izmokat: has, a hát és a medence körüli izomcsoportot; javítjuk egyensúlyérzékünket és koordinációs képességünket. Az óriáslabda segítségével lassú, tudatos mozgást tudunk végezni, mely fokozza a testérzékelést és a nyújtó pozíciókat is támogatja.

A fitball mind a preventív szemléletű edzésprogramban, mind a versenyszerűen sportolók körében népszerű fitnesz eszköz. A gyerekek és a senior korosztály mozogni vágyó tagjai is nagy kedvvel használják.

A labda méretét testmagasságunkhoz mérten választhatjuk ki: egy nagylabdás edzésen 55 cm-es, a 65-cm es és a 75 cm-es átmérőjű labdákkal gyakorolhatunk.

A fitball progresszív eszköz, tehát érdemes néhány alapelvet betartani:

  • Az edzés és az étkezések között legalább 1-1,5 óra teljen el!
  • Gyakorolj előbb eszköz nélkül, tartsd be a fokozatosság elvét!
  • A kevesebb néha több: teljes kifáradás helyett saját határaidat betartva mozogj a labdával!
  • Instabil eszközön előbb lassú, ellenőrzött mozdulatokat végezz!
  • Fontos a stabil kiindulóhelyzet az edzés alatt, így érdemes csúszásgátló zoknit viselni vagy mezítláb gyakorolni!

„A labdás gyakorlás szórakoztató és egyben változatos, erős és biztonságos – egy módszer a gerinc-és csípővonal, az izomtónus, a hajlékonyság és a relaxációs képesség számára.” Colleen Craig

okleveles sportoktató, preventív gerinctréner, Pilates-oktató, fascia és SMR-trainer

Kapcsolódó termékcsoportok

Hozzászólások

Hozzászólok
Hozzászólás írása
 
 
Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás.